Ramadan “Juadah Nostalgia” Buffet Dinner at Amaya Food Gallery

by - 19:36


Kembali atas permintaan ramai, Amari SPICE Penang sekali lagi menyambut bulan puasa tahun ini dengan tuan rumah yang mewahhidangan kegemaran Malaysia, juadah istimewa dan juadah di Bufet Makan Malam “Juadah Nostalgia” dari 15 Mac hingga 7 April 2024. Makan malam bermula dari 6.30 petang hingga 10.30 malam setiap hari. Pasukan kulinari Amaya Food Gallery yang diketuai oleh Chef Eksekutif Azmi Affandi (lebih dikenali sebagai Chef Benny). Kegemaran popular Malaysia, dan hidangan antarabangsa untuk makan malam, setiap malam. 


Buffet Nostalgia Juadah menampilkan pelbagai menu bufet pada giliran setiap hari. Perjalanan indulgensi Juadah Nostalgia bermula dengan hidangan istimewa Chef yang disediakan oleh tujuh Amaya Food Gallery Chef diketuai oleh Chef Eksekutif Benny dengan “Pulled Lamb Shawarma, Chef Fifi's Penghulu Puteh with Ikan Masak Bugis, Chef Dzilal's Udang Buttermilk Karipoley, Chef Muiz's Daging Masak Hitam Manis, Chef Fatin's Gulai Kawah Hangat Langkawi, Chef Faizul's Keng Khiaw Wam Neur Phek (Thai Classic Green Curry Mutton) dan Chef manis Sofea's Serawa Pisang Tanduk & Labu. 


Selain itu, pada buffet ini, pelbagai juadah disediakan termasuk "pembuka selera" (pilihan sarapan pagi) dengan pilihan minuman sejuk dan panas, pembuka selera, aneka salad, ulam-ulaman, buah-buahan & Rojak, Meja Toko Kelontong Runcit, Serawa & Bubur Manisan. Teruskan dengan kepelbagaian hidangan utama di Amaya Show Kitchen jenis dari Melayu, India dan Cina “Dapur” terutamanya Shawarma Kambing Tarik Turki & Brisket Daging Lembu Josper Texas. Bukan itu sahaja, teroka orang Jepun, Pilihan Thai dan Vietnam untuk lebih banyak lagi. 





















Manjakan diri dengan pemandangan di Amaya Terrace, banyak lagi untuk ditemui dalam pilihan "Hawker Stalls Taman Amaya" featuring Kambing Golek, Char Kuey Teow & Mee Mamak, Roti Jon & Ramly Burger, Ayam Perchik Putih & Ikan Bakar, Gulai Kawah & Sup Mantap, Sate, Goreng & Pasembur dan Ais Batu Campur (Ais Kacang). Keseronokan anda tidak akan lengkap tanpa menikmati nota manis! Nikmati pilihan pastri dan gula-gula di Chocolate Fountain, pelbagai jenis Aiskrim & Aiskrim, pastri Perancis, kek & tart, puding & jeli, Kuih Melayu & Nyonya serta pilihan biskut dan biskut dalam balang. 


Jom booking sekarang :-
❤️Juadah Nostalgia Buffet Dinner 
👉🏻RM158 bersih seorang dewasa 
👉🏻RM118 bersih setiap kanak-kanak berumur 6-12 tahun dan Warga Emas berumur 60 tahun ke atas.

📱 Untuk tempahan, sila hubungi
👉🏻 Pengurus Restoran di talian: +6012 956 1030 
👉🏻email: fnb.penang@amari.com


You May Also Like

0 Comments