KITSUI KOREAN WHITE SKINCARE HALAL UNTUK KULIT YANG LEBIH CERAH , SIHAT , BERSIH DAN LICIN – SESUAI UNTUK KULIT BERMINYAK & BERJERAWAT.

by - 22:44


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua topik kali ini aku nak berkongsi dengan korang satu produk terbaru dari Kitsui. Kalau korang pernah baca blog aku mesti tahu aku adalah pengguna produk Kitsui dari dulu lagi. Tetapi produk-produk sebelum ini yang aku guna adalah sejenis suplemen yang berbentuk minuman. Kali ini produk Kitsui yang aku nak kongsikan adalah set skincare untuk wajah kita. Selain menjaga kesihatan dari dalaman kena juga membuat penjagaan dari luaran. Set skincare yang aku gunakan ini adalah Kitsui Korean White Acne & Oily. Kitsui Korean White Acne & Oily ala ala Kbeauty, skincare halal Korea tau!


Kitsui Korean White Acne & Oily ini terdiri daripada 4 rangkaian produk yang wajib digunakan bersama-sama bagi mendapatkan kesan yang terbaik. Antara 4 rangkaian produk tersebut ialah cleansing gel, toning lotion, essense serum dan juga moisturizer. Korang tidak perlu risau kerana semua produk Kitsui Skincare ini adalah dijamin HALAL , bebas dari Alcohol  dan hanya menggunakan ESSENTIAL OIL sebagai pewangi semulajadi. Nak tahu apa kebaikan dan kandungan bahan setiap produk ini? Jom sambung membaca celoteh aku sampai habis ok.


Korean White Cleansing Gel - ANTI ACNE & OILY SKIN (PINK)


Produk ini mampu membersihkan kulit berminyak & berjerawat secara lembut tanpa kesan pengeringan pada kulit kerana R&D team KITSUI telah dengan telitinya memilih agen pembersih lembut untuk memastikan ia menerima toleransi yang baik pada kulit yg sentiasa mengalami masalah keradangan . Ia juga dapat membantu menghilangkan kekotoran dan sebum berlebihan, meninggalkan kulit yang bersih dan segar sepanjang hari. Antara kebaikan produk ini adalah membersihkan kekotoran dan lebihan sebum, mengangkat kotoran dan daki dengan lembut dari kulit, mengurangkan bintik hitam yang ketara dan mengawal kilauan, meninggalkan kulit bersih dan segar selain membantu mencerahkan kulit wajah.

Bahan-bahan yang terkandung di dalam produk ini ialah, Purified Water, Acrylates Copolymer, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Coco Glucoside, Allantoin, Glycerine, Olive Oil PEG-7 Esters, Salix Nigra (Willow Bark) Extract, Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe Vera), Cantella Asiatica Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Polygonum Cuspidatum Root Extract, Glycyrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, Essential Oil,Chamomilla Recutita (matricaria) Flower Extract, dl-alpha Tocopheryl Acetate, Phenoxyethanol Chlorphenesin Glycerin, Vitamin B3 / Niacinamide , Vitamin E.

Selain itu, antara kelebihan bahan-bahan aktif yang berikut adalah:- 
  • NIACINAMIDE : Mengawal lebihan minyak pada kulit akibat persekitaran
  • ROSEMARY: Menghapuskan jerawat dan parut pada wajah
  • VITAMIN-E: Mengurangi masalah jerawat di wajah

TEKSTUR
  • Gel berbuih Dengan kandungan Rosemary Extract, Allantoin , Licorice Root Extract & Essential Oil .
  • Membersih kulit dengan lembut
  • Gel pembersih yang tidak mengeringkan kulit
CARA PENGGUNAAN
  1. Gunakan air suam untuk membantu membersihkan pori yang tersumbat.
  2. Buat buih di tangan dan urut dengan lembut pada zon-t dan leher.
  3. Bergerak dengan melakukan sapuan secara bulatan.
  4. Bilas dengan air sejuk untuk mengetatkan pori.
KITSUI KOREAN WHITE TONING LOTION – ACNE & OILY SKIN PINK


Produk ini adalah satu toner yang boleh membantu menolak segala sebum, minyak dan kotoran untuk keluar dari kulit, dan dari situ ia memaksa whitehead dan blackhead anda untuk keluar dari liang pori anda. Formula toner ini juga dapat memerangi jerawat kerana toner ini direka khas untuk kulit jerawat dan berminyak berlebihan. Antara kebaikan produk ini ialah, berfungsi untuk merawat pori dengan cara meresap jauh ke dalam kulit dan membersihkan liang pori yang kotor, menghalang jerawat dari membentuk, formula toner ini dapat memerangi jerawat kerana toner ini direka untuk kulit jerawat dan berminyak berlebihan, mempunyai sifat seperti anti-oksidan dan penyembuhan kulit dari masalah berjerawat, pengurangan kadar whitehead dan blackhead serta membantu mencerahkan kulit wajah.

Bahan-bahan yang terkandung di dalam produk ini ialah, Purified Water , Allantoin, sodium Hyaluronate, Citrus Reticulata (Tangerine) Peel Extract, Galactomyces Ferment Filtrate (Rice Fermentation Water), Salix Nigra (Willow) Bark Extract, Essential Oil, Glycine Soja (Soybean) Protein (and) Rehmannia Chinensis Root (and) Lactobacillus/Pear Juice Ferment Filtrate (and) Salix Alba (Willow) Bark Extract (and) Phellodendron Amurense Bark extract (Oubaku) (and) Houttuynia Cordata Extract, Melia Azadirachta Leaf Extract (Neem) (and) Scutellaria Baicalensis Root Extract, Centella Asiatica Extract (and) Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract (and) Scutellaria Baicalensis Root Extract (and) Polygonum Cuspidatum Root Extract (and) Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract (and) Camellia Sinensis Leaf Extract (and) Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Phenoxyethanol Chlorphenesin Glycerin, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, dl-α-Tocopheryl Acetate. Di samping itu, kelebihan bahan-bahan aktif berikut ialah:-
  • Licorice Root Extract : Menyerap kelebihan minyak di wajah dan merupakan antioksidan yang baik bagi kulit.
  • Neem Extract : Mencegah timbulnya jerawat dan juga mengatasi masalah bekas jerawat.
  • Galactomyces Rice Water : Mengawal level sebum untuk kulit berminyak, mencerahkan dan mengecilkan pori pori muka

TEKSTUR
  • Kesan tekstur penyerapan yang kuat dan cepat .
  • ANTI-IRRITATION DAN Ultra Soothing
  • Tekstur ringan dan segar
CARA PENGGUNAAN
  1. Sapukan pada keseluruhan wajah pagi dan petang selepas membersihkan kulit dengan Kitsui Korean White Cleansing Gel – Pink
  2. Elakkan kawasan sekitar mata.
Korean White Moisturizer Pink - Acne & Oily Skin


KITSUI KOREAN WHITE MOISTURIZER – ACNE & OILY SKIN ini adalah satu pelembap yang boleh mengawal minyak yang melawan kilauan dan mengecilkan saiz pori pada kulit berminyak dan kulit mudah berjerawat. Antara kebaikan produk ini ialah, penyerapan pada kulit yang cepat dan selesa, membantu mengurangkan sebum yang berlebihan, kulit akan menjadi kurang berminyak sgt sesuai utk kulit berjerawat, mengetatkan dan mengecilkan Liang liang Pori di muka – Dengan pengeluaran sebum yang berkurangan, liang pori, menjadi kecil dan kurang ketara, sesuai untuk kulit sensitif dan kulit berjerawat.

Bahan-bahan yang terkandung di dalam produk ini adalah Purified Water, Allantoin,Sodium Hyaluronate, Butylene Glycol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Caprylic/Capric,Sodium Hyaluronate Trighlycerides,Sodium Hyaluronate, SodiumPurifed Water, Hydrolyzed Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerine Hyaluronate, N-Acetyl Glucosamine, Niacinamide,Potassium Azeloyl Diglycinate, “Glycine Soja (Soybean) Protein (and) Rehmannia Chinensis Root (and) Lactobacillus / Pear Juice Ferment Filtrate (and) Salix Alba (Willow) Bark Extract(and) Phellodendron Amurense Bark Extract (Oubaku) (and) Houttuynia Cordata Extract (and) Melia Azadirachta Leaf Extract (Neem) (and) Scutellaria Baicalensis Root Extract”,Salix Nigra(Willow) Bark Extract,Arctostaphylos Uva Ursi (Bearberry) Extract, D-Panthenol, dl-α-Tocopheryl Acetate, Phenoxyethanol Chlorphenesin Glycerin, Essential Oil.

Selain itu, bahan-bahan aktif berikut mempunyai kelebihannya yang tersendiri seperti:-
  • Niacinamide : membantu meredakan jerawat sehingga bekas dan tekstur kulitnya menjadi lebih baik.
  • Grape Seed Oil : Membantu mengecilkan pori-pori akibat produksi minyak berlebih.
  • Neem Extract : Efektif dalam melawan bakteri penyebab jerawat.

TEKSTUR
  • Tekstur ringan dan segar
  • Ultra Soothing
  • Kesan tekstur penyerapan yang kuat :
  • Dibukti berkesan dan tahan lama serta tidak berkilau.
CARA PENGGUNAAN
  1. Sapukan pada keseluruhan wajah pagi dan petang selepas membersihkan kulit dengan Kitsui Korean White Cleansing Gel – Pink dan Kitsui Korean White Toning lotion .
  2. Elakkan kawasan sekitar mata.
  3. Asas Solekan yang tahan lama .






KITSUI KOREAN WHITE ESSENCE SERUM


KITSUI KOREAN WHITE ESSENCE SERUM ialah serum yang mengandungi bahan active seperti HYALURONIC ACID & COENZYME Q10 dengan molekul yang sgt kecil untuk penyerapan yang lebih baik. Serum yang BERASASKAN dari STERELIZE WATER H20 datang dalam bentuk gel yang JERNIH adalah lebih berkesan. Antara kelebihan produk ini ialah melambatkan proses penuaan seperti kedutan halus dan garis garis dimuka, menyelesaikan masalah kulit kering mahupun kulit berminyak., kulit akan lebih ringan dan pori pori akan mengecut, merawat parut dan tanda-tanda lain yang tidak diingini pada kulit, kandungan Vitamin C dari Rosemary Extract dpatkan menjadikan kulit lebih bersih dan bebas jerawat, lindungi daripada kerosakan cahaya matahari. Niacinamide dapat membina semula sel-sel kulit yang sihat di samping melindungi daripada kerosakan yang disebabkan oleh sinar ultraviolet, merawat hiperpigmentasi. Beberapa kajian mendapati niacinamide dapat membantu dalam memudarkan bintik-bintik gelap.

Antara bahan-bahan yang digunakan di dalam produk ini ialah Purifed Water, Carbomer, Phenoxyethanol Chlorphenesin Glycerin, Glycerine, Butylene Glycol, Citrus Reticulata (Tangerine) Peel Extract,”Niacinamide, Broussonetia Kazinoki Root Extract,  Acetyl Glucosamine, Galactoarabinan, Morus Alba Bark Extract, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Camellia Japonica Leaf Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Centella Asiatica Extract, Tricholoma Matstake Extract”, Rosmarinus Cfficinalis (Rosemary) Extract, Hamamelis Virginiana Water, Panax Ginseng Root Extract, Ubiquinone, Sodium Hyaluronate, Purifed Water, Hydrolyzed Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerine, Allantoin, Niacinamide,PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Essential Oil. 

Di samping itu antara kelebihan bahan-bahan ini ialah:- 

  • Coenzyme Q10 : Membantu membina keratin, sejenis protein yang menjadikan kulit anda tegang dan sihat
  • Niacinamide : Mengurangkan kemerahan dan kegatalan. Niacinamide juga bantu mengurangkan keradangan dan meredakan kemerahan daripada reaksi alergi, jerawat, dan masalah keradangan kulit lain
  • Hyaluronic Acid : Meminimumkan penampilan liang pori. Ia dapat membantu menyamarkan penampilan liang pori
  • Rosemary extract : Vitamin C yang tinggi yang menjadikan kulit lebih licin dan lembut, dan menjadikan kulit kelihatan lebih bersih dan bebas jerawat.




TEKSTUR
  • Tekstur ringan dan segar
  • Molekul yang sgt kecil untuk penyerapan yang lebih baik
CARA PENGUNAAN
  • Sapukan serum pagi atau malam.
  • Sapukan serum selepas cleanser , toner dan sebelum mosituriser anda.
  • Elakkan kawasan sekitar mata.
Untuk makluman senarai ramuan untuk produk jenama ini adalah sentiasa dikemas kini. Sila rujuk senarai ramuan pada pakej produk korang untuk senarai ramuan terkini bagi memastikan ianya adalah sesuai untuk kegunaan peribadi anda. Selain itu, produk ini bebas dari bahan berbahaya seperti sumber haiwan, pewarna tiruan, paraben, bahan toksin, sulfat, perfume, paraffin dan silicone.

Aku dan cuba kesemua produk ini dan memang best hasilnya. Korang tunggu apa lagi cepat p beli lepas baca entri ini. Kalau korang masih perlukan maklumat lagi pasal produk Kitsui ini korang boleh rujuk link di bawah. Kalau korang nak beli dari website terus atau di shopee pun boleh rujuk link di bawah. Selamat mencuba ya. 


Kitsui, Cantik Semulajadi !

Grab your KITSUI now at the pharmacist near you !

Enjoy 10% Off with no min. spend with any purchase of KITSUI Skincare at Kitsui’s Official Website or Shopee today using CODE ‘ KITSKIN ‘ !

Kitsui Website : https://kitsui.com.my/

Kitsui Official Shopee Mall : https://shopee.com.my/kitsui.my.hq

Kitsui Official Instagram : https://instagram.com/kitsuimalaysia

Kitsui Skincare Official Instagram : https://instagram.com/kitsuiskincaremy

TikTok : https://vt.tiktok.com/ZSJUoshPn/

Facebook : https://www.facebook.com/kitsuimalaysia/

Youtube : https://www.youtube.com/c/KitsuiBeauty

















You May Also Like

0 Comments