HIGH TEA BUFFET DI FLAMINGO HOTEL BY THE BEACH, PENANG

by - 19:36


HIGH TEA BUFFET DI FLAMINGO HOTEL BY THE BEACH, PENANG | Tahukah anda minum petang adalah menjadi satu perantaraan antara waktu makan wajib bagi kita? Ya ia diambil di antara selepas makan tengahari dan juga sebelum makan malam. Tetapi ada juga yang diambil sama dengan waktu tengahari mungkin tidak mahu makan makanan yang berat-berat jadi bolehlah mencuba High Tea Buffet di Flamingo Hotel ini. Kebiasaanya minum petang ini adalah makanan yang tidak berat dan santai-sanatai sahaja.  


Baru-baru ini pihak Flamingo Hotel by the Beach, Penang telah menjemput aku ke sana untuk menikmati High Tea Buffet. Selalunya minum petang ini aku lepak kat starbuck atau dekat tempat-tempat biasa sahaja tapi kali ini cipta kelainan sikit dengan menikmati minum petang di hotel. Apa salahnya sekali-sekala bagi reward untuk diri sendiri berehat dan santai sambil menikmati makanan yang sedap-sedap. Ini adalah kali pertama aku menjejakkan kaki ke hotel ini.

Setibanya di sana, aku agak terpegun dengan suasana, keindahan dan dekorasi Flamingo Hotel yang cantik dan sejuk mata memandang.  Oleh kerana, perjalanan ke hotel ini mengambil masa 45 minit dari rumah jadi aku bertolak awal dengan menggunakan waze. Alhamdulillah dengan bantuan waze kami selamat sampai ke destinasi yang dituju walaupun jalan agak sesak ketika itu. Setibanya kami di sana terus cari kawasan parking dan rezeki kami terus jer ada kekosongan betul-betul depan pintu masuk tu. 





Tinjau kawasan dulu sambil dalam hati kagum dengan keindahan hotel ni. Ruang kafe yang luas dan korang boleh pilih untuk makan di luar atau di dalam kafe ini. Lagi satu kolam renang tu khas untuk pelanggan yang menginap di hotel ini sahaja tau. Beringat okay jangan nanti dah kenyang korang pergi hentam terjun pula. Aku dah ingatkan kat korang nie jangan cakap hakak tak pesan. Okay lepas dah tinjau kawasan tu jom kita tinjau pula menu apa yang ada untuk High Tea kat Flamingo Hotel ini. Harap korang dapat bertahan la bila scroll gambar-gambar makanan nanti yer....

Dessert 
Selection Of Local Kuih And Desserts
Selection Of Western Cakes And Desserts
Sweet Potatoes In Ginger Syrup, Sweet Red Bean Soup & “Bubur Cha-Cha”
Tropical Fresh Fruits Platter & Fruits Cocktail With Mints
Coffee And Tea


 

















Hot Dish 
Chicken and Mushrooms Quich Lorraine
Salmon Pie
Baked Cheese Potatoes
Bbq Chicken Cocktail Sausage
Breaded Seafood With Remoulade dip
Breaded Tempura Squid Rings
Pasta Au Gratin
Yam Cake With Dried Shrimps And Fried Shallot
Beef And Chicken Satay With Sauce And Condiments
Fried Tang Hoon With Dried Shrimp
Cucur Udang With Peanut Sauce
Curry Chicken And Potatoes
Nyonya Tumeric Glutinous Rice With White Pepper Corn















Finger Sandwich 
Cheddar Cheese, Roasted Beef, Tuna And Roasted Chicken



Open Face Sandwich 
Chicken meat Loaf With Pineapple
Sardine With Shallot
Scrambled Eggs With Cherry Tomatoes 
Smoked Oyster With Pineapple





Appetizer 
Rojak Buah-Buahan
Gado-Gado With Peanut Sauce
Spicy Squid Salad With Thai Dressing
“Kerabu” Anchovies With Onion
Deep Fried Pandan Chicken & Spring Roll With Thai Chili
Malaysian Salad With Chili Shrimps Paste (Ulam-ulaman Sambal Belacan)





Salad & Dressing 
Potoes Salad, Crispy Coleslaw Salad, Tomatoes Salad
Pasta Salad, Carrot Noodles Salad & Mesclun Salad
Thousand Island, Creamy Italian & French Dressing








Action Stall 
 Crispy Fried Meat And Seafood Ball Skewer With Chili Sauce – (Act)
“Chee Cheong Fun” with Prawns Paste – (Act)
“Teh Tarik” – (Act)
Oriental Helbal Fish Ball Koay Teow Soup – (S. Service)
Century And Salted eggs Porridges with condiments
Assorted Iced Cream With Choice Of Toppings - (S. Service)








Untuk High Tea Buffet Menu ini adalah setiap hari Sabtu jam 12.30 sehingga 2.30 petang. Dengar kadar bayaran RM53 untuk dewasa dan RM29 untuk kanak-kanak (4 tahun sehingga 11 tahun). Selain High Tea Buffet terdapat juga pilihan lain untuk hari yang berbeza.  Alhamdulillah makanan yang disajikan semuanya sedap-sedap dan yang paling aku berkenan tu dengan salmon pie dorang.Sampai sekarang aku dok teringatkan salmon pie tu jer.hehehehe.




Pilihan pertama yang aku amik. Sambil menaip pun sambil telan air liur nie..hahaha


Ruangan dimana diletakkan makanan-makanan untuk High Tea. Seorang blogger tengah buat kerja tu. Nampak kurus pula aku dari jauh.hahaha (okay masuk bakul angkat sendiri)


Selesai makan tinjau pantai dekat hotel ini dulu, lawa beb bersih pemandangan pun cantik. Kalau tengok sunset pun seronok nie petang-petang.hehehehe

Sekian sahaja food review aku di Flamingo Hotel by the Beach, Penang dan terima kasih kepada pihak hotel dan juga Encik Zack sudi menjemput aku untuk merasai pengalaman yang sangat berharga ini.

Untuk maklumat lanjut korang boleh rujuk maklumat di bawah ini.

Flamingo Hotel, Tanjong Bungah, 
11200, Tanjong Bungah, 
Pulau Pinang, 
Malaysia

04-8927167


https://www.google.com/maps/dir/''/flamingo+hotel+penang+buffet+dinner+2016/@5.4666088,100.2711703,14z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x304ac2bf2a9de77b:0xe291ae44fb159e1a!2m2!1d100.2886825!2d5.4666129

Lokasi terletaknya Flamingo Hotel by the Beach, Penang.

You May Also Like

4 Comments