KENAPA PERLU MEMILIKI MINYAK YUU YEE CAP LIMAU INI?

by - 22:32

Sedang leka study untuk final exam tetiba tengok housemate sorang nie berkerut-kerut dahi sambil menahan sakit di perut. Sekejap bangun sekejap duduk sekejap terbaring, zya tengok pun tak senang nak study. Lalu terus tanya "kau dah kenapa macam kucing nak beranak aku tengok nie". Jawab dia pendek saja "aku sakit senggugut la wei". Masalah untuk orang perempuan lagi-lagi yang remaja ni, sakit senggugut memang tak boleh dipisahkan setiap bulan. Zya pun dengan pantas pergi capai stock Minyak Yuu Yee Cap Limau yang ada lalu suruh dia sapu. 


Lepas sahaja dah sapu terus elok dia terbaring tak ada lagi macam kucing nak beranak tadi.hahaha. Zya cuba tanya "apa kau rasa lepas dah sapu tu?" Katanya perut terasa sejuka dan berangin serta selesa sahaja. Rasa sakit tu pun dah semakin berkurang. Alhamdulillah lega zya dengar kalau tak sampai kesudah kawan zya tu tak boleh nak fokus study. Lepas pada peristiwa nie makin kerap dia minta minyak Yuu Yee Cap Limau dari zya, nasib baik stock zya banyak jadi tak kisah sangat nak berkongsi dengan kawan-kawan nie. 


Tengok tu dah tinggal hujung-hujung minyak nie sebab memang berguna zya sentiasa bawa dalam handbeg sebab kadang makan terlebih sampai rasa kembung sangat perut nie lalu sapu saja minyak yuu yee ni terus rasa nyaman dan selesa. Selain itu, minyak yuu yee nie juga boleh digunakan untuk yang rasa mual-mual, selesema dan untuk bayi yang kembung perut kerana minyak ini tidak panas dan selesa untuk digunakan. Kalau korang belum cuba pergi cepat beli dan boleh di dapati di, watson, guardian atau kedai-kedai yang menjual Minyak Yuu Yee Cap Limau ini. 



You May Also Like

1 Comments