Cafe Unik di Whizz Burger, Mins Barber Cafe di Penang.

by - 20:57



Assalamualaikum dan salam sejahtera di sini saya nak kongsi dengan korang satu tempat makan yang menampilkan pelbagai menu makanan yang menarik dan best untuk korang cuba. Tempat makan ni bagi aku sangat unik kerana ia bercirikan barber cafe. Kalau korang tak perasan mesti korang pikir situ hanya ada kedai gunting rambut sahaja bukan cafe. Aku yang pertama kali pergi pun kula rasa macam salah masuk kedai dah tapi ternyata tempat yang aku masuk tu betul sebab cafe ini terletak di tingkat atas. 

Pertama kali aku jejak sini aku rasa kagum dengan dekorasi dan konsep cafe ini yang bagi aku memang hipster habis. Bagi yang suka bergambar untuk dimuatnaik dalam instagram sini adalah satu tempat yang patot korang datang. 

Sekarang jom kita tengok pula menu yang aku dah cuba di sini. 


Menu-menu 



Kentang goreng yang mana kentang dan sos ini dibuat sendiri dan serius cakap sedap dan sangat lain dari tempat lain dan dia buka sejenis kentang goreng biasa kita jumpa di kedai-kedai tu. Aku rekeman sangat untuk korang cuba. 





Burger ayam dan lembu homemade. Ok untuk burger ni pun aku sangat rekeman untuk korang cuba sebab dagingnya yang dibuat sendiri dan apa yang best lagi burger dorang memang tidak menggunakan sos cili langsung tapi rasa dia pedas memang padu.




Carbonara Ayam dia pun memang padu dan tak muak langsung kalau korang cuba. Carbonara ini telah diolah dan sangat kena dengan tekak melayu kita ni.




Chicken Chop Black Papper. Perghhh ni satu menu yang buat aku teringat-ingat sebab aku ni cukup payah nak makan chicken chop yang kena dengan tekak aku sebabnua selalu dapat ayam yang jenis berminyak dan buatkan aku lebih memeilih grill dari yang goreng ini. Tapi dekat sini korang jangan risau sebab ayam dia langsung tidka berminyak dan ramuan rempah yang dibuat sendiri membuatkan chicken chop black papper ni satu menu yang korang wajib cuba.



Agli Olio pun ada kalau korang rasa nak makan makanan yang tidka berat. Best sedap juga sebab susah nak dapat agli olio yang cukup rasa cukup sifat dia. Selalu kalau order tu mesti rasa dia penuh dengan minyak dan chilli flake ja. Dekat sini agli olio dia aku lulus dan pasti akan repeat lagi.



Nasi arab pun ada di sini wei. Kalau tiba-tiba korang datang bawa mak ayah korang dan dorang nak makan nasi korang boleh order nasi arab ni sebabnya superb sedap wei. Nasi arab ni resepi isteri tuan kedai ini sendiri dan diingatkan nasi arab ini hanya ada pada cuti sabtu ahad sahaja.



Meatball ni pun padu wei. Kalah meatball yang terkenal orang duk p serbu sangat tu. Cukup rasa daging yang banyak dan bukan semata-mata tepung sahaja. 




Last kali aku cuba burger cendawan. Menu yang paling aku rekeman untuk korang cuba di sini. Sedap dan memang padu dan ini pertama kali aku cuba burger cendawan dan terus jatuh hati. Rasa burger ni macam makan burger ayam tapi sebenarnya cendawan. 

Suasana Cafe 










Barber (Tingkat bawah cafe) 










Ha apa lagi korang tunggu cepat-cepat pergi terjah cafe ni yang berdekatan dengan kamdar area Georgetown. Kornag boleh cari signboard cafe macam gambar di bawah ini. 
Alamat: No. 94 Lorong Kinta,10040 Georgetown, Pulau Pinang.



Sekian.





You May Also Like

3 Comments