MISTERI KEHILANGAN FOLLOWER KINI TERUNGKAP

by - 22:53


Tengah beristirehat tetiba dapat whatsapp dari bff zya a.k.a rakan blogger juga, "Eh follower hang hilang tak? Aku tinggal lappy sekejap ja pergi makan bila tengok balik follower aku hilang ramai kot. Sadisnya kenapa depa unfollow aku serentak". Unfollow serentak????? Pelik sangat tu......Patut la zya perasan ada beberapa orang unfollow di blog zya. Sudah la follower pun tak ramai lepas tu tetiba hilang.sob sob sob. Tapi disebalik misteri kehilangan ini ada yang tersirat rupanya.


Apa yang menjadi isteri ini adalah kerana sebelum ini, terdapat  pelbagai cara untuk pengunjung follow blog kita iaitu dengan pelbagai jenis account yang boleh digunakan. Tetapi mulai 11 Januari 2016 nie semua follower blog kita hanya boleh  follow blog (Sign in) dengan menggunakan account google saja. Hal ini berlaku adalah kerana mereka ingin menyelaraskan kepada setiap orang yang ingin menjadi follower kita. 

Jadi kepada sesiapa yang ingin follow kita perlu ada Akaun google dan jika tidak mereka perlu mendaftar Akaun Google tersebut. Kelihatan agak rumitkan, tetapi itulah sistem yang kita kena ikut selepas ini. Jadi bolehlah juga bagitau follower korang yang beribu raban tu ya. Kalau yang ada follow blog zya pakai account (sign ini ) selain google account, mohon follow balik ya . Kali ini pakai google account tu tau tau.

Harap sedikit maklumat yang zya bagi nie dapat memberi manfaat kepada misteri kehilangan follower sebelum ini yer. Maaf kalau ada sedikit kekeliruan dalam penerangan ini. Kalau korang nak lebih kepastian boleh rujuk di SINI dan boleh juga rujuk sumber lain di SINI.




SALAM MAULIDUR RASUL UNTUK SELURUH UMAT ISLAM

SEKIAN!!!!!




You May Also Like

12 Comments